• 7/24 Tam Destek
  • Kurumsal Tasarım
  • Modern Dokunuşlar
  • Profesyonel Süreç

Dijital Reklamcılık

  • Normal Fiyatı: 17500 TL
  • Güncel Fiyatı: 12750 TL
  • KDV: 0 TL
  • Toplam: 12750 TL

Dijital reklamcılık; web siteleri, streaming ve benzer çevrim içi kanallar aracılığıyla yürütülen pazarlama çalışmaları anlamına gelir. Dijital reklamlar; metin, resim, ses ve video gibi medya formatlarını kapsar. Bu tür reklamlar, pazarlama hunisi genelinde marka bilinirliğinden müşteri etkileşimine, yeni ürünleri piyasaya sürmeye ve tekrarlanan satışları artırmaya kadar çeşitli iş hedeflerine ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Dijital reklamcılık alanı; dergiler, reklam panoları ve doğrudan posta gibi geleneksel kanallara kıyasla nispeten gençtir. Reklamcılığın evrimi sadece reklamların neye benzediği veya nerede göründükleri değil, aynı zamanda oluşturulma, satılma ve ölçülme biçimleriyle de ilgilidir.

Dijital reklamcılık ve geleneksel reklamcılık arasındaki farklar

Dijital reklamcılık ve geleneksel reklamcılık arasındaki temel farklar esneklik ve isabettir.

Esneklik

Esnekliğin bir örneği, dijital reklamların ne kadar hızlı yayınlanabileceğidir. Reklamların geleneksel kanallar aracılığıyla basım ve dağıtım süreci (örneğin, gazeteye gönderme, reklam panosu boyama) önemli ölçüde zaman alabilir. Buna karşılık, bir reklamın oluşturulduktan hemen sonra bir web sitesinde gösterilmesine imkan tanıyan dijital reklamcılık çok daha kısa teslim sürelerine sahip olabilir. Standart bir şablona dayalı olarak otomatik şekilde oluşturulan reklamlar için bu işlem tam anlamıyla birkaç dakika sürebilir.

Reklamın yayınlandıktan sonra değiştirilemeyeceği basılı reklamların aksine, dijital reklamlar kampanya yayınlandıktan sonra bile esneklik sağlar. Kanala bağlı olarak reklam materyali içeriğini, zamanlama ile sıklığı, hedeflemeyi ve daha fazlasını ayarlamak mümkün olabilir. Bu, gösterdiği performansa göre reklam kampanyasında ayarlamalar yapabileceğiniz yayın sırasındaki optimizasyona olanak tanır.

Dijital reklamcılık, bütçe açısından da son derece esnektir. Karmaşık ve yüksek profilli dijital reklam kampanyaları, geleneksel reklamlar kadar veya daha pahalı olabilir. Ancak dijital reklamlar, büyük bütçeleri olmayan küçük işletmeler tarafından da erişilebilir ve finansal yatırımınıza uyacak şekilde ölçeği artıp azalabilir.

Hassasiyet

Dijital reklamcılık ve geleneksel reklamcılık arasındaki bir diğer önemli fark da isabettir. Dergiler, televizyonlar veya reklam panolarındaki geleneksel reklamlar, bu reklamları görenlere ulaşır. Buna karşılık dijital reklamcılık, farklı hedefleme yöntemlerini kullanmanıza imkan tanıyarak daha isabetli olmanıza ve reklamınızla ilgilenme olasılığı daha yüksek kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Örneğin, dış mekan ekipmanı satıyorsanız doğa yürüyüşü ile ilgilenen kitlelere ulaşmayı veya ürünlerinize göz atmış ancak henüz satın almamış olan müşterilerle tekrar etkileşim kurmayı tercih edebilirsiniz. Formata bağlı olarak, reklamınızı günün belirli saatlerinde sınırlamayı seçebilir veya reklamınızı bir kez görüntüleyen kitlelerin tekrar görmesini engelleyebilirsiniz.

Dijital reklamcılık neden önemlidir?

Dijital reklamların herhangi bir işletmenin pazarlama stratejisinin önemli bir parçası olmasının birçok nedeni vardır. Belki de en önemlisi, tüketicilerin bilgisayarları, akıllı telefonları ve akıllı ev cihazları aracılığıyla internete bağlı şekilde giderek daha fazla zaman harcamasıdır. Ortalama bir Amerikalının, evinde 10'dan fazla internete bağlı cihaza erişimi vardır.1 Dijital pazarlama, kitlelerle bulundukları yerde iletişim kurmanızı sağlar.

İnsanlar günün her saatinde, her türlü faaliyeti yaparken, satın aldıkları ürün ve hizmetler hakkında kararlar alırlar. Dijital reklamlar sayesinde kitlelere internette ürün satın almak için gezindikleri yerlerde ulaşabilirsiniz. Bu kitlelere TV programı izledikleri sırada, en sevdikleri web sitelerini ziyaret ederken veya sosyal medyayı kullanırken de ulaşabilirsiniz. O anda sizden ürün satın almayı seçmeseler bile bu farklı bağlamlarda onlara erişmeniz, gelecekte satın almaya hazır olduklarında markanızı hatırlamalarına yardımcı olabilir.

İletişime Geç